Autoportréty Andyho Warhola
Naprieč umením jednou z tém, ktorú umelci vo svojej tvorbe zobrazovali, boli ich vlastné portréty.
Viac31. výročie založenia MMUAW
1.9.1991 vzniklo Múzeum moderného umenia Andyho Warhola v Medzilaborciach.
Viac06.08 - narodeninový deň
Pred 94 rokmi sa narodil pop-artový umelec Andy Warhol.
ViacAndy Warhol začína – prvé pohovory, prvé zákazky
V 50. rokoch sa Warhol stal oceňovaným ilustrátorom a medzi jeho klientov patrili firmy Tiffany & Co., I. Miller Shoes, Fleming-Joffe, Bonwit Teller, Columbia Records a časopis Vogue.
ViacLadies’ Alphabet
Warholova umelecká kariéra nezačala jeho najznámejšími pop-artovými dielami (napr. Campbell´s Soup Cans, Marilyn Monroe a pod.), ale ranými prácami vzniknutými v 50. rokoch ako je napr. „Ladies’ Alphabet“.
ViacSloboda umenia
„Umelec nie je slobodný preto, že chce, ale preto, že je."
ViacVianočné motívy v tvorbe Andyho Warhola
VESELÉ VIANOCE A ŠŤASTNÝ NOVÝ ROK! MERRY CHRISTMAS AND HAPPY NEW YEAR!
Viacprof. Ivan Nestor Šafranko, akad.maliar
Profesor Ivan Nestor Šafranko neodignoroval žiadny nový smer a prúd druhej polovice 20. storočia a výrazne vniesol do svojho diela prítomnosť kubizmu, dadaizmu, ready made, koláže, abstrakcie, pop-artu i nových médií. Tým sa jeho dielo stalo súčasťou nielen slovenského moderného a postmoderného umenia.
Viac„VŠETKO SA OPAKUJE... “ /A. W./
Opakovanie toho istého motívu nie je charakteristické pre samotný pop-art, ale iba pre dielo a filozofiu Andyho Warhola.
ViacSymbol ako náhoda, náhoda ako symbol?
V tvorbe Andyho Warhola sa často stretávame s „utajenými“ symbolmi, ktoré umelec zámerne hľadal v motíve a pri vzniku diela ich vizuálne interpretoval ako súčasť obsahu diela.
ViacAndy Warhol: Elektrické kreslo
Téma smrti bola v jeho tvorbe prítomná počas celého tvorivého obdobia a spájala sa takmer so všetkými signifikantnými témami v jeho tvorbe.
ViacUkážka alebo dizajn?
Často komplikované, takmer vždy farebné a prekvapivo vtipné poňatie a dizajn umeleckých katalógov a kníh o umení v 60. rokoch svedčí o úprimnom nadšení pre súčasné umenie múzeí, galeristov a umelcov, ale aj vydavateľov v marketingovej stratégii.
Viac