Život a dielo Andyho Warhola v procese muzeoedukológie a teórie umenia
Zborník príspevkov z medzinárodného sympózia ŽIVOT A DIELO ANDYHO WARHOLA V PROCESE MUZEOEDUKOLÓGIE A TEÓRIE UMENIA – 21. októbra 2011 v Medzilaborciach
ViacINTERPRETÁCIA UMELECKÉHO DIELA A PERCIPIENT
“Je priľahké predstavovať si jestvovanie dvojakej prírody. Jednej iba pre básnika, ostatným neprístupnej, a druhej pre všetkých. Táto dualita je naozaj nezmyselná. Jedine pravdivá je príroda pre všetkých. A objavuje ju práve maliar.”
A. Derain
ViacSugestívne skutočnosti a vplyv pôsobiace na percepciu
„Každá vec má obal a jadro, zdanie a podstatu, masku a pravdivosť. Že sa iba dotýkame obalu, namiesto toho, aby sme videli podstatu vecí, že nás oslepuje maska, že nemôžeme nájsť pravdu – môže to nejako ohroziť vnútornú určitosť veci?“
F. Marc
ViacMAIL-ART V KONTEXTE MUZEOEDUKOLÓGIE
Mail-art ako predmet záujmu muzeoedukológa predkladá množstvo variácií pri realizovaní tvorivých dielní.
ViacArtefakty, dokumenty, edície v archíve MMUAW a ich možné využitie v muzeoedukológii
K danej téme by iste mali čo napísať pedagógovia, kulturológovia, historici, ak nie muzeoedukológovia, pretože na jednej strane sú archiválie zatriedené, zaevidované, „poslušne“ uložené, chránené (niektoré má vypožičiavateľ k dispozícii), ale ich využitie, to je parketa iná.
ViacÚvod do problematiky štúdia predmetu muzeoedukológia
Úvod do problematiky štúdia predmetu muzeoedukológia
Viac